söndag 12 juni 2016

Lurad?

Citronträd, som man kan köpa och ha inomhus eller på balkongen, är väldigt dekorativa. Jag kastar alltid en lysten blick på dem men avstår att köpa för jag vet vad som kommer att hända.

Men så, när jag var i Amsterdam och gick omkring bland blomsterstånden hittade jag det perfekta citronträdet. I en liten fin burk sålde man min favorit. Inte dyr - kostade bara en bråkdel av vad ett citronträd brukar kosta som planta. Dessutom skulle burken inte ta någon plats i packningen. Allt talade för att jag skulle köpa ett citronburksträd - så då gjorde jag det.


Men när jag öppnade burken innehöll den inget miniträd utan bara en påse med jord och två kärnor! Lurad!


Även om burkträdet var billigt skulle det blivit bra mycket billigare om jag använt mig av två kärnor tagna direkt från en citron. Jag planterade naturligtvis mina två små kompisar men än så länge ser jag bara jord - inget träd så djupt ned i krukan jag än tittar.

Men burken var fin. Den använder jag nu (efter att jag diskat den noggrant) till mina pumpakärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar