lördag 30 juli 2016

Överlevare

Min Cambria har varit ensam hemma sedan midsommar, alltså i mer än sex veckor. Ingen har pratat med den och ingen har vattnat den. Jag blev därför ganska överraskad när jag möttes av en blommande orkidé när jag kom in i lägenheten.



Så gick jag ut på balkongen och där möttes jag av ännu en överraskning. Det stendöda och nedsågade olivträdet hade vaknat till liv och fått massor med sidoskott. Mitt olivträd ser inte längre ut som man förväntar sig att ett olivträd ska se ut men man har väl rätt att vara avvikande även som olivträd och att vara olivbuske är ändå ganska originellt.

1 kommentar:

  1. Jag vattnade blommorna på väg norrut och söderut, men något olivträd/buske minns jag inte att jag såg! Vilket i o f inte behöver betyda att det inte fanns där, precis som solhatten :)

    SvaraRadera