onsdag 13 juli 2016

Vad ska bort?

I programmet "Fem myror är fler än fyra elefanter" visade Brasse upp tre, fyra saker som hade likheter med varandra men en av sakerna var samtidigt annorlunda. Sen skulle Eva och Magnus gissa vad som skulle bort. När de gissade fel sa alltid Brasse "Fel, fel, fel!".


Nu har jag gjort en likadan gåta och jag kommer inte att behöva säga "Fel, fel, fel!" för det går inte att missta sig på vad som ska bort den här sommaren. Den nyinköpta vattenkannan ska bort. Stövlar och sydväst är två attiraljer man behöver varje dag men vattenkannan är helt onödig - även om den är snygg och pryder sin plats (gubben på väggen tittar bara på och ingår inte i gåtan). Här regnar och här blåser. En gång har vi varit ute och fiskat (fick till slut 7 makrillar) sen har vi fått  hålla oss inomhus med undantag för vår uppgift som hundvakt.

En fördel har dock regnandet - vår nysådda gräsmatta har utvecklat sig på detta sätt - och det är ju trots allt bra.

Gräsmatta 12 juli
"Gräsmatta" 29 juni
Det skulle kunna vara mitt eget fel att sommaren blivit så formidabelt dålig - först går jag och köper ny baddräkt, sen ny vattenkanna och så gör jag en liten "installation" på altanen - hänger upp alla solhattar utomhus så att de ska vara lätta att hitta. 


Fast "Nej" jag tror inte på sådant tjafs - det är nog uppvärmningen av vår atmosfär som leder till denna evinnerliga blåst. Fram för mer promenerande och mindre bilåkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar