söndag 4 december 2016

Tidigt i ottan...

...redan 03.30 ringde väckarklockan. Som vanligt när Birkagården är ute och reser startade vi mitt i natten. Den här gången var det Andalusien som gällde.

Vi åkte från ett kallt Stockholm och trodde vi skulle landa i ett varmt och soligt Spanien. Men vi landade i ett regnigt  Malaga. Det regnade så intensivt så jag kände mig tvingad att investera i ett nytt, snyggt leopardmönstrat paraply.





Efter lite rundvandring, lunch och vila åkte vi till en gammal f.d. tobaksfabrik - nu ett "ryskt museum". 


Vi tittade på en utställning med konstverk av Marc Chagall och andra konstnärer med rysk bakgrund. Om någon undrar vad Chagall har för koppling till Spanien kan jag upplysa om att han passerade Spanien på sin flyktväg till USA. 
Promenad

Jude i rött

Leonid Solokov; Möte mellan två statyer

Kvällen avslutades på en tapasrestaurang och bestod av 13 rätter men då har jag räknat in efterrätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar