torsdag 28 september 2017

Fullt program

Nu är jag fulltecknad. Östersjökurs måndag och onsdag, bridge på tisdagar, gym tre gånger i veckan (förhoppningsvis) och så lite hämtning av barnbarn nu och då.

I går anmälde jag mig till gym för att om möjligt få upp min kondis och få bättre styrka. Trots att pensionärsföreningen jag är med i tillhandahåller gratis gym 15-20 minuters bilresa bort lyckas jag inte ta mig dit tillräckligt ofta. Därför blir det nu ett års test på ett betydligt dyrare gym hemmavid.  De har öppet, för seniorer, varje dag från tidig morgon fram till klockan tre och har en massa flådiga apparater som inte verkar helt lättmanövrerade.

Nu har jag nästan inget att skylla på längre mer än att jag alltid har tyckt och alltid komma att tycka illa om att röra på mig. Soffan är min favoritplats i livet.


Första dagen i mitt nya liv råkade vara en fredag och hela förmiddagen gick åt till fredagskrysset - ingen tid för gym. Men på tisdag då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar