tisdag 12 september 2017

Tomt

Som idog surdegsbakare förbrukar jag mycket mjöl - Saltås biodynamiska.

Jag åker därför regelbundet till Slussen och promenera vidare till Saltås specialbutik på Renstiernas gata för att fylla på mitt förråd. En mycket trevlig promenad genom fina, gamla arbetarkvarter - d.v.s. kvarter som en gång var arbetarkvarter med bostäder som var dragiga, smutsiga och nedgågna men nu kräver 30 års köande (bostadkön) för att få hyra.



I det här huset bodde Per Anders F
Dessa mjölhanlingsutflyker är så trevliga och har blivit en del av våra månadsrutiner. Vi åker dit och handlar fastän alla sorter utom specialvetet finns i vår ICA butik.


Döm därför om min förvåning när jag häromdagen kom till helt tomma lokaler. Hur kan man göra så. Bara slå igen och tömma lokalerna! Förstår de inte att de skapar trauman hos de trogna kunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar