söndag 4 februari 2018

Bakluckeloppis

Alla verkar göra fynd på loppis - utom jag.

Jag har varit på "tusentals" loppisar och jag tycker det är mest skräp som gamla kläder och skor att välja bland. Inget jag är det minsta intresserad av. Jag vill ju ha nya kläder - inte gamla slitna paltor. Det här jag tillräckligt av.

Nu i helgen hade man stängt ett helt garageplan i "vår" galleria och upplåtit det till bilar med öppna bagageluckor. 


Eftersom vi inte hade något inplanerat bestämde vi oss för att promenera dit. Det var precis som jag förväntat mig - bara skräp att välja bland. 


Men precis när vi var färdiga att lämna garaget hittade jag vad jag sökte - "Gröna Anna" assietter. Inte mindre än sex assietter med samma mönster som vi har på våra kökstallrikar. Skulle passa precis hemma i vårt kök. Efter lite schackrande om priset kunde vi nöjda lämna loppisen - för en gångs skull.

På hemvägen kom jag ihåg att jag faktiskt haft tur en gång förut. När jag behövde komplettera våra vinglas till sommarstugan hittade jag en massa glas till fyndpris.


Det kanske är dags att revidera uppfattningen om bageluckeloppisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar