onsdag 13 februari 2019

Stadsbesök

Stockholm har fått finbesök - inte mindre än tre stycken.


Dottern och jag åkte in till stan för att hälsa på våra besökare - tre statyer av Salvador Dali.


Tyvärr strulade vi till det och blev lite sena eftersom jag åkte ifrån min telefon! Oj, vad jag kände mig naken. Hur skulle vi få kontakt med varandra? Det finns inte längre några telefonkiosker och även om det hade funnits hade det inte hjälpt, för jag har inte längre några telefonnummer i huvudet - allt finns ju i telefonen.


Efter vår lite sena ankomst till stan gick vi till Norrmalmstorg - där en av gästerna står.


Vi hann bara hälsa på denna besökare - sen var det dags för lättlunch. Då råkade vi hamna bredvid en "kollega".

Sen hemfärd. Nya regler på dagis gör att storebror måste hämtas  före klockan tre.


Det blev ett kort men trevligt stadsbesök, som får kompletteras med ännu ett för de återstående besökarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar