fredag 22 februari 2019

Spel

Det pratas om att spelreklamen är för aggressiv - lockar in många i spelberoende. "Sluta med reklamen", säger jag. De som vill spela spelar nog ändå.


Jag t.ex. har helt utan reklam hamnat i en (trevlig) beroendesituation.

Min bridgelathund

Jag spelar bridge flera gånger i veckan. Mellan spelkvällar och kursgenomgångar sitter jag med näsan i bridgeboken och pluggar in hur jag ska svara på budet 2 NT (två sang), vad en spärröppning innebär och hur många poäng jag ska ha för att få bjuda "tredje färg". Det är mycket att komma ihåg och hålla ordning på. Men när jag får flyt och spelar hem mitt kontrakt är det riktigt roligt.



Idag hade vi en liten, förkyld kille hos oss och då var det inte längre fråga om ett spel. Vi började med "Försvunna diamanten" (där vi tog bort alla rånare för att inte spelet skulle bli för hemskt), fortsatte med ett "Afrikanskt pussel" innan vi gav oss på "fågelspelet", Domino och "5 i rad".


Tänk så mycket spelande vi lyckades fixa helt utan reklam och utan att få ett spelberoende barnbarn - hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar