onsdag 18 december 2019

Svårgräddat

Min baktalang ligger numera i träda - bakar varken bröd eller bullar längre.

Men inför den annalkande julen, ville jag ändå göra ett ryck, satte in en plåt med bullar för gräddning. Tyvärr visade det sig att jag inte bara tappat lusten att baka, jag har även tappat förmågan. Bullarna blev degiga.

På kvällen, när dottern var på besök, skulle det bjudas på pizza. Blev inte heller någon succé.

Tredje gången ugnen skulle användas blev inte den mjuka pepparkakan klar.


Då flyttades fokus från talang till ugn. Det är inte för inte man säger "Tredje gången gillt". Det är klart man inte kan baka i en ugn utan undervärme.

Många manualer till den nya ugnen
men så har den också oanade möjligheter

Så, i går, när vi ändå skulle åka till det stora varuhuset och äta jullunch, passade vi på att förnya vårt kök. Men jag har, trots den nya fantastiska ugnen med oändligt många funktioner, ingen lust att baka några pepparkakor i år heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar