tisdag 18 augusti 2020

Blickfång

Vi gjorde om badrummet i stugan för många, många år sedan. Skulle tro att det har gått 15 år sen vi gjorde denna nödvändiga ansiktslyftning.

Dessförinnan köpte jag flera heminredningstidningar med tema badrum för att få inspiration. Till slut hade vi enats om hur det skulle se ut (även om en av oss inte brydde sig särskilt mycket).

När arbetet var klart hade det tyvärr hamnat en strömbrytare mitt på väggen. Hur kan man bara komma på idén att sätta upp en stor, ful strömbrytare som blickfång i ett nyrenoverat badrum? I alla år har denna strömbrytare irriterat mig. Jag har funderat på olika lösningar för att dölja eländet men ingen har varit genomförbar.


Men förra våren när vi tågluffade i Frankrike och besökte Nabisutställningen på Palait de Luxembourg hittade jag äntligen vad jag sökte.

En snygg affisch med rätt format och vattenmotiv. Perfekt. I går, drygt ett år senare kom den på plats - om än med en något primitiv lösning i form av en sugpropp.


I morse var det en fröjd att gå in i badrummet. Där möttes jag ju av Paul Sérusiers "målning" "Femme à la source".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar