söndag 23 augusti 2020

Karantän

Vi lever, vad vi tycker, ett tryggt isolerat coronaliv - bor i stugan, sitter på altanen, cyklar i skrubben (där jag fått havsutsikt sedan vi klippt ned syrenhäcken).


Men nu, när det börjat blåsa och regna och vi måst flytta inomhus ganska ofta, har det börjat rycka i "Jag-måste-göra-något-nerven".

När vi här om dagen promenerade runt i Göteborg köpte jag en ny bakkorg. Mitt första inköp på ett halvår om man undantar mat och annat som livets nödtorft kräver (viss överdrift).


Sen satte jag igång med långbak. Degen skulle jäsa i tre omgångar - två i oljade plastpåsar, en i bakkorgen.

 


Sen, efter ett helt dygn, kunde vi sätta tänderna i detta stora bröd av råg.


Men sen då! Vad skulle vi mer hitta på? Är man två personer som bor i en stuga, med liten frys, kan man inte baka särskilt ofta.

Vi bestämde oss för att göra en utflykt till fina Fiskebäckskil i halvdåligt vädret.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar