torsdag 31 december 2020

Julklappar som räcker hela året

Jag fick en vandringsbok av äldsta dottern och en kokbok av yngsta. Två trevliga och uppskattade julklappar som passar bra i tider av isolering.

"67 vandringar i Stockholm" - blir något att "bita" i under våren. Om vi tar en tur i veckan kommer boken att räcka fram till sommaren 2022 - tre månaders sommarlov.


Kokboken (av Sofia Wood) blir också något att bita i eller är "ur" en mer passande preposition? Boken kommer att räcka från "höstmörkrets intåg till vårljusets återkomst" fast tvärtom eftersom jag fick den när hösten var passerad. Tror det är en vegetarisk kokbok som i huvudsak bygger på närodlat. 


De närmaste månaderna kommer det att bli många inlägg om vandringar och vegetarisk mat. Först ut blir "Svamp- potatis- och jordärtskockspaj med frasig smördeg i panna".

Ska försöka göra som Julie gjorde i filmen "Julie och Julia" - hon lagade en rätt om dagen från Julia Childs kokbok och bloggade om varje rätt. Min ambition är att laga en rätt i veckan från min nya kokbok. Att laga varje dag är omöjligt eftersom jag bara lagar mat varannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar