måndag 8 februari 2021

Vinter

I år har vi vinter i Stockholm men jag är ingen älskare av snö och kyla - fick nog under de 35 år vi bodde i Norrland.

Bland det värsta jag vet är isiga gator och än värre - is täckt av ett lager nysnö. Men eftersom jag numera alltid bär en liten väska över axeln är jag i alla lägen förberedd och garderad för förrädisk is - i väskan ligger mina broddar.


Men en vinter, så fin som den vi har i år, kan även en göteborgare njuta av. Mycket snö och mellan fem och tio grader kallt. Perfekt vinterväder och roligt för alla som vill sporta och det är det många som vill, inte minst i Mörtviken.



 

Man kan också utnyttja kylan och frysa in blommor till ljuslyktor. Så har en granne gjort för att dekorera våra portar...


... och gav på så sätt  mina födelsedagstulpaner ett andra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar