torsdag 30 december 2021

Julen 2021

Ännu en coronajul, ännu en jul med restriktioner. En jul som inte startade bra men ändå blev så mycket bättre än i fjol.

"Olyckorna" började med att min julbordskyrka hade kraschat. Synd på min säkert 70 gamla kyrka. I fjol packade jag som vanligt in den i ett gammalt lakan och la den bland julsakerna. När jag skulle plocka upp den såg den ut så här.


När jag sen skulle fylla krubban med sina invånare saknades den heliga familjen. Mycket underligt men borta var de alla tre.


Jag skulle i alla fall få uppleva en jul vid krubban eftersom en av "mina" småpojkar skulle sjunga i kyrkan på julafton men grabben blev sjuk och besöket inställt.


Återstod bara att ge sig iväg till Gröndalskyrkan på egen hand. Redan på bussen såg jag att kyrkan var mörk och att det stod en skylt framför dörren. Inget gick visst min väg denna jul. Den här gången var det dock falskt alarm. Skylten visade bara att man skulle gå in genom bakre dörren.


Sen meddelade tomten att han inte kunde komma - hade fått Corona. Men trots alla dessa motigheter blev allt perfekt. Härligt julbord, många människor, lagom många klappar och som vanligt "fransk middag" hos oss på annandan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar