tisdag 8 mars 2022

Sportlov

Både maken och jag har, liksom alla andra "skolelever", haft ledigt under det just avslutade sportlovet. Även om vi inte har sportat - inga skidor vare sig på längden eller tvären - har vi inte varit overksamma.

Jag har jobbat intensivt som körskollärare till ett av barnbarnen och kört genom "Brommarondellen" hur många gånger som helst. Vi ägnade också en hel dag åt stadskörning och stadskörning är tufft både för lärare och elev. När vi var helt slutkörda(!) åkte vi till etnografiska museet och tankade(!) energi i form av kaffe och ostmacka. Sen orkade vi några rondeller till.


Även om jag varit "körlärare" ett otal gånger finns det alltid en liten osäkerhet om det jag lär ut fortfarande är det som gäller. För att förvissa mig om att mina bilkörningskunskaper var "up to date" tog både körkortseleven och jag en gemensam körlektion. Mycket nyttigt - i stort sett hade jag inte sagt några fel.


Sen ägnade vi en hel dag åt att köpa och sälja fastigheter genom att spela monopol med en av våra 7-åringar. Det är lätt att ryckas med och bli lite köpgalen när man spelar detta kapitalistiska spel så efter en hel dags spelande var det roligt att se den trevliga och sympatiska filmen "Paddington 2" där livet inte går ut på att tjäna pengar utan på att göra andra människor glada.


Under veckan har vi också hunnit med att gå på bio (Kupé nr 6), äta pubmiddag och som grädde på moset har vi blivit bjudna på middag - 2 gånger.

Snygg entré med staty av Hertha Hillfon

Så sammantaget har det varit ett mycket trevligt och aktivt sportlov trots mitt onda knä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar