fredag 15 december 2023

Gylfen

Det är inte bara biobesök man missar när man blir förkyld. Det var nästan så jag inte kom iväg till Göteborg heller.

Första helgen i december, när ett barnbarn fyller år, brukar vi sätta oss på tåget och åka västerut för att gratta. Tre dagar före avresan blev jag sjuk men när jag sovit och vilat i två hela dar kände jag mig ändå så pass i form att jag kunde resa. Och visst blev barnbarnet glad när vi kom men allra gladast blev han för att vi tagit med två kusiner från Stockholm.


Pojkarna lekte och roade sig själva. Sen åkte de iväg till ett "lekland" för att fira födelsedagen. Då passade jag på att åka in till stan, träffa en kamrat och promenera runt - alla var nöjda. 

Göteborgs nya stolthet

När vi kommit tillbara hem blev vi bjudna på sushimiddag med hur mycket sushi som helst. Allt försvann i ett nafs.


Det gick finfint att åka bort med två killar men vi gjorde en missbedömning på hemresan. Vi fattade inte hur hungriga växande pojkar blir. Att proviantera med en dubbelmacka per person för en fem timmar lång tågresa var inte optimalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar