fredag 17 januari 2014

Nya tider - ändrade rutiner

Jag har varit ute och rest - ända till Sundsvall. Jag åkte upp med tåg och tillbaka med flyg - en sträcka som jag åkt hur många gånger som helst.


För att hinna till min kurs lämnade jag Sundsvall ganska tidigt och fick skjuts till flygplatsen av min "gamla" arbetskamrat. På motorvägen till flygplatsen blev vi stoppade. Det var halt och en olycka hade inträffat. Det skulle inte ta så lång tid innan vägen kunde öppnas igen men när man har en tid att passa går 10 minuter mycket fort. Jag gjorde vad jag kunde genom att ringa till flyget och meddela om vårt påtvingade stopp.

Efter en stund kunde vi åka vidare. Jag hann i tid, checkade in, meddelade att det var jag som ringt, gick igenom kontrollen, fortsatte till utgången och satte mig att vänta - på min vanliga plats. Det kändes precis som förr i tiden - allt var sig likt. Efter en stund ropade man upp mitt namn och sa att jag omedlbart skulle gå till incheckningsdisken. "Man glömde stryka mig från listan med sena passagerare"; tänkte jag, lämnade kvar min ryggsäck och gick ned en trappa till incheckningsdisken. Där möttes jag av orden "Oj, oj, oj nu måste du skynda dig så du inte missar planet"!

Tiderna hade förändrats! Den utgång jag gått ut genom i alla år användes inte längre. Jag hade satt mig på fel ställe och höll på att missa planet - trots att jag kom i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar