måndag 27 januari 2014

Två oflyt och ett flyt

I mitt uppdrag som "passande mormor" ingår (ibland) att följa med barnen till deras fiolspel. Första gången vi skulle åka till spelningen körde jag fel och kom för sent. Den GPS som finns i "barnens" bil är inte likadan som den vi har - jag fick inte igång den. Nu har jag lärt mig vägen - klarar hela resan utan elektroniskt stöd.

Vi packade i hyfsat god tid in oss i "min" bil - samma bil som jag, utan problem, hade kommit åkande med en timma tidigare Men nu vägrade den att starta. Helt död. Vi kunde inte ens få upp bagageutrymmet. Det blev därför ganska knöligt och tog lång tid att få fram fiolerna som vi stoppat in där. När vi förflyttat oss själva och alla instrument och noter till "grabbarnas" bil och gett oss i väg, hade vi blivit sena. Upp med telefonen (jag hade vid vår förra försening lagt in numret till "musikfröken"), för att meddela att vi var sena - men på gång. "Ni är inte sena" blev svaret. Då kom nästa överraskning. Klockan i "grabbarnas" bil gick tio minuter för fort!!

Jag fick lämna kvar "min" bil ute i Spånga och i stället åka hem i dotterns och grabbarnas bil för att leta reda på batteriladdare, åka tillbaka till Spånga och försöka få liv i batteriet.

Hade jag inte varit så otroligt duktig i höstas skulle det varit ett helt företag att leta reda på batteriladdaren i det "packade" förrådet. Men nu kunde jag bara öppna mitt eminenta Excelark och söka på "batteriladdare" (som råkade ligga först i förteckningen) skriva upp nummer och placering på lådan och kila ned i källaren. Redan efter en månad fick jag alltså njuta frukterna av min städinsats.

Lådnr
Innehåll
Placering
101
Modem, vhs, batteriladdare
Vänster, första stapeln, längst ned
102
Diabilder
Vänster, första stapeln, näst längst ned
103
Negativ; svartvita och färg
vänster, första stapeln, innevid väggen
104
CD, DVD
Vänster, första stapeln, inne vid väggen
105
Foton, ramade
Vänster, första stapeln, inne vid väggen
106
LÅ/CTH/Nygatan 10
Andra raden, tredje nedifrån
108
LP skivor
Första raden längst upp

1 kommentar:

  1. Verkligen imponerande, en logistik som heter duga!
    Agneta B

    SvaraRadera