lördag 31 maj 2014

Mjölk blev räddningen

För att riktigt kunna njuta av vår sörmländska rundtur hade jag packat med lunch - kyckling, tomater, bröd och ostkaka med jordgubbar. När vi ätit klart la jag de jordgubbar som var kvar i en plastpåse och stoppade in dem och min jacka i bagageutrymmet.

Nu bar det sig inte bättre än att en jordgubbe lämnade under hemfärden plastpåsen och placerade sig i stället på min nya jacka - resulterade i tre stora bärfläckar. Bärfläckar är aldrig roligt att få på kläder och speciellt inte på en alldeles ny jacka.

Så fort jag kom hem stoppade jag jackan i kallt vatten och googlade på "Bärfläckar på kläder" och se då kom Leila till min räddning. Koka upp mjölk, lägg plagget i mjölken i tio minuter. Tvätta. Jag gjorde precis som hon sa och hokus, pokus så var fläckarna borta. Tack Leila för det här husmorstipset, säger jag.

”How to create a not so desparete housewife or houseman…”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar