måndag 24 november 2014

Är lagsagnen nästan klar?

Förra året planterade jag tulpaner och pärlhyasint i en så kallad lasagneplantering - lökarna planterades på olika djup i en stor kruka. Idén att plantera i två lager fick jag från programmet Gomorron. De sa att man inte skulle kunna misslyckas. På vårkanten hade jag en kruka med mycket vackert blommande pärlhyasint. Tuplanerna blommande aldrig.

Så här såg lasagneodlingen ut våren 2014
För några veckor sedan gjorde jag om planteringsförsöket och redan nu - i slutet av november - börar pärlhyasinterna sticka upp. Inte bra. Nu kommer jag kanske att få pärlhyasint till jul och tulpaner till påsk. Inte vad jag förväntat mig men blir det så blir det ju ganska bra ändå. Följ den spännande fortsättningen av mina balkongodlingar.

Läget november 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar