tisdag 20 juni 2017

Glömska II

Det räckte inte med att jag glömde min surdeg när jag lämnade stugan i påskas - det skulle bli mycket värre.

Varje vår brukar jag besöka vårmässan i Älvsjö. Det är så mysigt att gå runt och titta på alla blommor och inspireras. Jag köpte några fröpåsar bl.a. två med tomatfrön och, under över alla under, vart enda frö grodde.

Några av alla de fröer jag sådde i år

Våren har jag ägnat åt att prångla ut så många tomatplantor jag kunnat. Men detta till trots hade jag åtskilliga kvar att packa in i bilen inför resan till sommarstugan. Men allt fick plats och vi kände oss nöjda och till freds när vi startade vår färd västerut.

Känslan - "tänk att vi fick in allt i bilen" - satt kvar under hela resan ända till Uddevalla. Men när grannarna ringde och sa att det hade stått tre stora väskor och åkt upp och ned i hissen hela dan var glädjen borta.

Jag hade åkt ifrån min dator, min padda, mina böcker, goda drycker, alla inomhusblommor och mycket mer!


Tur att dottern skulle komma efter en vecka och att hon var beredd att släpa mina grejer på tunnelbana, tåg och buss.

1 kommentar:

  1. Mycket bra historia som jag berättar för alla jag träffar!

    SvaraRadera