onsdag 28 juni 2017

Glömska III

Det känns som jag skulle kunna ha en blogg där jag bara skriver om allt jag glömmer.

Inför midsommar planerade jag alla middagar och handlade i god tid. Laxen, som skulle grillas på midsommardagen, var beställd men skulle hämtas senare - ont om plats i kylen.


När midsommardagen kom hade jag ingen middagsmat. Konstigt att jag inte tänkt på att handla för lördagen när vi hade så många gäster (8 st). Ordet lax existerade inte i min tankevärld. Fick åka till affären och köpa färsk kyckling för att ha något att bjuda på.

Några dagar senare åkte jag som vanligt och handlade. När jag stod framför fiskdisken med alla laxsidor kom jag ihåg hur jag planerat middagsmaten till  midsommardagen - grillad laxsida. De som jobbade i fiskdisken var så förstående - "alla kan glömma".

Fick jag ingen lax på midsommar kan vi ju grilla två bitar i kväll - tänkte jag - och fick ett litet paket att ta med hem.

När jag kom hem fanns det dock inget litet fiskpaket bland varorna och jag hade inte heller betalt för någon fisk.

Undrar vilken vagn jag stoppade ned min lax i - för jag kan väl inte ha glömt den på disken!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar