onsdag 9 maj 2018

Så bra det kommer att bli

Inte långt hemifrån håller man på att bygga en ny liten stadsdel med ca 400 lägenheter. Området eller stadsdelen ska heta Gröndals strand. 

Eftersom inte alla gillade bygget -"Det är bra som det är", "Inga nya hus i vårt närområde" osv - utlovades kompensation. Det skulle byggas en "vattenväg" - en spång eller brygga ute i vattnat så att det (i princip) ska bli möjligt att gå utefter strandkanten ända in till stan.

Igår provgick jag. Vägen är visserligen inte öppnad ännu men det gick att krångla sig förbi hinder och stängsel.

Det finns bara ett ord att säga om den nya vägen "Toppen".

Jag startade vid vår ännu oöppnade s.k. sommarkvarterskrog "Cul de Sac"...


...och började gå utefter den gamla delen av bryggan...


...passerade många som var ute på sommarens första båttur eller picnic.


Sen var jag framme vid den nybyggda ännu inte invigda delen av bryggan. Där fick jag forcera ett stort hinder.


Och så låg den då framför mig - den nya, snygga, breda, flotta bryggan.



Efter en stunds promenad var jag hemma igen och kunde slå mig ned på "min egen" härliga brygga och njuta av försommarkvällen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar