onsdag 23 maj 2018

Slut

Idag har vi haft vår sista lektionen på temat "Länderna kring Östersjön". Ett trevligt läroår är slut. Nu börjar sommarlovet. Ser lite fram emot det - sommarlovet och sommmarlivet. En av "grejerna" med ett halvstrukturerat pensionärsliv är att året indelas i faser - termin avbryts av sommarlov och kursdag av ledig dag.

Min nuvarande kurs är tvåårig -  nästa termin kommer jag att lära mig mer om länderna kring Medelhavet. Verkligen något att se fram emot!

Titt som oftast inträffar det att jag hamnar i situationer då jag har nytta av vad jag lärt mig på Birkagården. Vi promenerade t.ex.  Götgatan (gatan som går mot Götaland) söderut, gick över Skansbron och kom fram till Gullmarsplan. Under Gullmarsplan ska det finnas konst som är värd att titta närmare på - har vår lärare sagt. Jag tittade och tittade men såg mest höga bropelare. Häftiga men knappast konst.







På själva perrongen upptäckte jag dock att taket var utsmyckad. Kanske  var det detta vi skulle titta på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar