fredag 12 oktober 2018

Beröm

Inte långt hemifrån har man byggt ca 400 nya lägenheter. Ingen gillar nybygget - inte heller jag.

För att i någon mån minska oppositionen mot denna s.k. förtätning, har man dels gjort iordning en fantastisk gångväg utefter vattnet, dels en lika fantastisk lekplats inne i området. Man sparar inget när det gäller att få till en snygg utemiljö och jag måste nog, lite motvilligt, erkänna att det kommer att bli fint.


Idag när jag var barnvakt gick lillkillen och jag till den nya lekplatsen för första gången. Vi gick genom en skog i otrolig färgprakt och lilleman uttryckte sin beundran för hur fint allt var.


Väl vid lekplatsen lekte och klättrade han av hjärtans lust. Han gillade verkligen de nya lekredskapen och jag blev mycket imponerad av den annorlunda parken.

Karusell

För de minsta barnen


När "vi" lekt klart tog vi en liten repa förbi områdets konditori, satte oss på uteplatsen och frossade. Mitt unga sällskap var så nöjd så när expediten kom ut höjde han en tumme i luften och sa att bullen var supergod. En något häpen expedit tackade glatt för berömmet.

För de allra minsta
Sen avslutade vi dagen med att ta båten till stan - från "vår" egen brygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar