söndag 27 oktober 2019

Olika smak

När vi förra veckan hade besök från Norge passade vi på att gå till vårt "eget" galleri - Färgfabriken i Gröndal.

Vår eminenta gångväg klädd i höstfäger

Färgfabriken visar man Niki Linroth von Bahrs utställning som jag hört mycket positivt om. En Birkagårdskompis, som sett utställningen en gång, sa att hon absolut skulle gå dit igen. En okänd kvinna stannade mig när jag promenerade förbi fabriken och sa att det var en av de bästa utställningar hon sett.


Vi började med lunch, sen gick vi upp en trappa till själva utställningen - "Något att minnas". NL har skapat hela världar med djurdockor. Dockor som varit skådespelare i hennes filmer.




Tyvärr har jag inte sett någon dockfilm och jag hade inte heller möjlighet att göra det under vårt besök trots att de visades på plats.


Jag tyckte det var roligt att titta in i NLs världar men det tyckte inte dom vi hade följe med. De var inte bara besvikna utan kände sig nästan lurade - att behöva se sån smörja.


Man upphör aldrig att förvånas över hur olika man kan tycka om samma sak. Själv hoppas jag snart få se NLs figurer agera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar