måndag 31 maj 2021

Försommar i stan

Efter vår trevliga resa till södern väntade drygt två veckor i stan innan det skulle bli "sommarlov". Två veckors sommarstadsliv.

Vi började med långpromenad via Marievik och Tanto. I Tanto hade man byggt upp en ny boullebana med uteservering. Vilket folkliv det kommer att bli här i sommar.


Vi slog oss ned en stund. Jag beställde croketter och maken youghurtglass men jag tyckte han kastade lysstna blickar på min tallrik.

Så kom regnet, störtregnet, men på finare ställen (som det här) är man inte njugg. Där lånar man glatt ut paraplyer så att gästerna kan ta sig hem.


Efter regn kommer sol. I härligt försommarväder tog vi båtarna (3 st) till Djurgården, gick längs den södra vattenvägen till Blockhusudden. Där fikade vi och inväntade sen båten som skulle ta oss hemåt.


 
Djurgården är fantastisk. Man kan inte annat än imponeras av de säkert flera hundra år gamla träden med sina enorma kronor.


Vi började med Waldemarsudde - följde strandkanten. 



Tänkaren i sin pose och jag i min

Rätt som det var stötte vi på fyra bastanta damer. Trots att vi gått så mycket på Djurgården har vi aldrig mött dom förut.



Dagen därpå kom sommaren - "Cul de sac" öppnade sin lucka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar