söndag 9 maj 2021

Jubileum

En gång för länge, länge sedan vandrade jag 55 mil.

Häpnadsväckande att jag, som är så flegmatisk och lat, kunde vandra 55 mil - men det har verkligen hänt.

När min "gamla" skolkamrat frågade om jag ville göra henne sällskap längs vandringsleden el Camino i Spanien blev svaret "Nej!". Jag skulle aldrig orka gå 80 mil. Men sen började jag fundera och träna och så gav vi oss iväg på våra egna villkor. Vi gick totalt 55 mil och var borta i 5 veckor. Vandringen blev ett minne för livet.


Innan vi startade lärde dottern mig att blogga och med bloggen som underlag skrev jag en bok om vår vandring - tyvärr blev den refucerad av Bonniers. Tänkte då ge ut den på eget förlag men insåg att det räckte att jag skrivit den. Den otryckta boken blev också  ett minne eller en minnesförstärkare och får mig tillbaka i vandringsskorna när jag känner för det.


Men inte nog med det. Ett halvår efter avslutad vandring startade jag denna, min Tidlösablogg och nu har jag ägnat tio år av mitt liv åt den. Gillar den eftersom den förstärker mitt minne och gör att att jag kan återuppleva saker och händelser - sånt som annars skulle hamnat i glömskans dimma.


Tidlösa har 10 årsjubileum i maj! Nu funderar jag på om det borde firas storslaget, i all enkelhet eller inte alls.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker din blogg är jättebra och trevlig att läsa. Självklart ska du fira storslaget så att vi får något att läsa om här!

    SvaraRadera
  2. Grattis på 10 års dagen!

    SvaraRadera