måndag 24 maj 2021

Den engelska trädgården

Förra våren (2020) hade vi köpt tågluffarbiljetter. Vi skulle "göra" England och besöka några av alla de fina trädgårdar som finns där. Nu, ett år senare, har vi trots Coronarestriktioner vandrat runt i "Den engelska trädgården".


Kan det bli mer svenskt?

Varje gång vi ska ut och åka brukar jag bläddra igenom Trädgårdsliv - min favorittidning som jag köper fyra gånger om året. Jag letar upp artiklar om trädgårdar vi kan komma att passera, läser igenom dom och stoppar, för säkerhets skull, ned tidningarna i packningen. Så gjorde jag innan Englandsresan och nu även inför Österlenturen.

Den här gången slumpade det sig så bra att vi kunde besöka "Den engelska trädgården" på Österlen och behövde inte åka till England. Bra eftersom Coronan fortfarande härjar.

"Den Engelska trädgården" kännetecknas av den blomsterkantade mittaxeln med långa siktlinjerna, en blomstrande 'cottage garden' och rosor - kunde jag läsa mig till i Trädgårdsliv.



"Den Engelska trädgården" låg på vägen till Stenshuvud, vi behövde inte ens köra en omväg, och jag kunde titta på rabatter så fina som jag bara kan drömmer om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar