fredag 12 april 2024

Madrid

Även om Madrid bara ligger en 4-timmars flygresa bort tog det oss en hel dag att komma hit. Men nu ska vi stanna här i tio dagar och "irl" se det vi under läsåret 23/24 "pluggat" om på  Birkagården.


Vi var tidigt klara för avfärd men inte tillräckligt för att hinna med en tidigare buss. I stället för att stå kvar i regnet i 20 minuter och vänta på nästa buss promenerade vi i snabb takt 
till Gröndal dragandes på våra väskor. Det blev en tuff start på vår resa men från Gröndal fortsatte vi som vi tänk och var på Arlanda mer än två timmar före avfärd.


Jag retar mig alltid på att man får gå fram och tillbaka så mycket på Arlanda. Idag hade jag tur - fick fylla i en enkät om flygplatsen och kunde påpeka vilket dåligt "flödet" den har. Hoppas jag tycker att Arlanda blivit en bra flygplats nästa gång jag övervunnit min flygskam och ska ut i världen.


Sen löpte allt på i sakta takt. Vid tiotiden  hade vi checkat in på hotellet och kunde gå ut och äta middag - snacka om snabb anpassning. Klockan tio är perfekt middagstid när man är i Madrid. Det var inte bara tiden som var perfekt även vädret var super. Tänk att kunna sitta ute och äta i 20-gradig värme sent på kvällen den 10 april - skönt är det men det har ju tyvärr en hemsk baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar