tisdag 2 april 2024

Vaxholm

I början av juni ska vi göra en liten tredagarstur i Stockholms skärgård. För att vara på den säkra sidan, när det gäller sovplatser, har jag redan bokat övernattning både i Finnhamn och på Vaxholms kastell.

Nu gäller det att komma i stämning. Jag bestämde mig därför för att läsa en deckare med handlingen förlagd till Finnhamn. 


Hittade "Ondska utan ånger" av Linda Sundgren. Men det var ett bottennapp. Den värsta smörja jag läst på länge. En pratig, förutsägbar, överdriven bok om en journalist och en psykopat. Jag ger boken minusbetyg. Någon mer bok i den s.k. Vaxholmsserien blir det inte. Jag får övergå till faktaböcker i stället.

Men det finns ju andra väger att känna in skärgården - i går tog vi en tur med Vaxholmsbåten.

Det blev ett kort besök för redan efter en timma måste vi åka tillbaka igen men vi hann i alla fall
 fika och göra en yttre besiktning av kastellet.


Hela hamnsidan mot fästningen var avstängd men maken lyckades hitta ett titthål....



...och blev något förskräckt när han såg vad som dolde sig bakom planket.


Men sen blev han lugn för byggnaden såg trots allt ut att vara gediget byggd. Snart tar vi den i besittning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar