tisdag 10 maj 2011

Plågis

Mina gaddar är inte längre vad de har varit. Förmodligen beror det på att jag inte lägger ned tillräckligt mycket tid och energi på att hålla rent och snyggt där inne i munhålan. Som tur är blir jag kallad till min tandhygienist med jämna mellanrum. Innan jag ger mig i väg för service borstar och borstar jag - men vad hjälper det. Det ska ju borstas varje dag, morgon som kväll, i fyra sekunder på var och en av tandens tre ytor - fram, bak och ovanpå. Totalt tar det två minuter per gång alltså fyra minuter om dagen - och det ska väl jag kunna ha tid med! Jag som har all tid till mitt förfogande. (Sen får man inte glömma att hålla rent mellan tänderna heller - sa min tandhygienist V). Nu har jag skaffat ny elektrisk tandborste och jag har börjat räkna till fyra innan jag går vidare till nästa tand. I november visar det sig om mina nya föresatser gett resultat.

Så här glad var V när hon var klar med mig! (Hon döljer leendet väl men hon visar med händerna hur stort det egentligen är).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar