torsdag 5 maj 2011

Plump

Vi träffas fyra, fem gånger om året och spelar Plump. Detta började vi med för ca 15 år sedan efter det att vi "gjort" jämtlandstriangeln. 15 år!! En lång tid och allt sedan dess har vi träffats regelbundet hemma hos varandra, ätit, pratat och spelat en omgång Plump. Förr kunde det kännas lite stressigt att hinna med men nu är det väldigt roligt att vi har hållit fast vid denna tradition.

I kväll träffas vi, fem gamla arbetskamrater, hemma hos mig och jag tänker bjuda på en liten avokadoentré, middagsmacka med rostbiff och västerbottenost samt äppelkaka till efterrätt. I glaset tänker jag hälla ett rött vin, nr 6792 Campolieti - ett vin från Valpolicella. Recept till middagsmackan och vinsort har jag hämtat från Håkan Larssons bok "Fredagskväll med mat och vin". Jag har blivit veckoanvändare av denna kokbok och följer den till punkt och pricka när jag lagar fredagsmiddagar - alltid gott och relativt enkelt. Håkan föreslår också vilken musik man ska lyssna på medan man äter. Nu kommer vi väl att prata så att vi inte hör musiken men jag ska i alla fall försöka leta reda på Frida Hyvönens "Silence is wild" på You Tube. Jag har inte lärt mig You Tube ännu men nu ska jag göra ett försök.


1 kommentar:

  1. Skaffa spotify på internet, det är ett musikprogram du kan ladda hem och sen har du möjlighet att välja och vraka i musik på ett enkelt sätt.

    SvaraRadera