torsdag 30 juni 2011

Appar

Jag har läst flera tidningsartiklar som handlar om att vi håller på att bli slavar under tekniken. Men det tycker inte jag! Jag tycker det är kul att hålla på och blogga och surfa. Det kan kanske bero på att jag inte är superduktig -snarare halvdålig - och då är det hela tiden nya saker att lära sig, vilket är spännande.

Jag har t.ex lyckats läsa hem ett antal appar till min telefon! Jag vet inte hur man leta upp nya appar - jag lägger bara till sådana som andra anser vara bra. Jag har också, med viss assistans, lyckats koppla upp datorn med hjälp av telefonen (dock ingen app), så nu kan jag surfa när och var jag vill. Förra sommaren var jag tvungen att sitta i en viss stol på altanen för att få kontakt med en avlägsen telemast.

Sommarens rutin har därför blivit att jag går upp, tar min pc och telefon, hämtar frukost och kaffe och sätter mig i solen och njuter och uppdaterar mig, medan havet glittrar härligt och inbjudande - när jag lyfter blicken.


Medan jag gjorde detta lilla inlägg hann maken skala alla räkorna, som vi ska ha i kvällens sallad, så nu vilar det på mina bräckliga axlar att fixa till själva salladen!

2 kommentarer:

  1. Mums!Och by the way - jag tycker att du är superduktig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att du är duktig Anita:)
    Det är roligt och intressant att läsa din blog

    SvaraRadera