söndag 19 juni 2011

Eagles

I går kväll var det stor pådrag på Idrottsparken - den gamla rockgruppen Eagles var i stan. Vi var inte där för vi hade gått till Sidsjö Trädgårdscafé och ätit middag (precis som förra fredagen) men vi lyssnade på dem (Eagles) från balkongen när vi kom hem.

Några fredagkvällar varje sommar dukar de upp buffé i det gamla växthuset vid Sidsjön och då försöker jag alltid gå dit en gång (minst). Deras signum är den goda getostlasagnen som jag bifogar receptet till här:

Smula ner 100 gram getost i en bunke och blanda sedan ner 3 dl crème fraiche och 3 dl grädde (eller mjölk). Krydda med 1 tsk salt och 1-2 tsk torkad timjan. Hacka sedan ca 100 g soltorkade tomater (som legat i olja) och blanda ner i ostkrämen. Varva kräm och lasagneplattor i en gratängform och grädda mitt i ugnen ca 40 minuter i 200 grader. Efter en kvart i ugnen är det bra om man tar ut formen ur ugnen och trycker ner de översta plattorna så att de inte blir brända och hårda. Lycka till!

Fler recept finns på caféets hemsida: http://www.sidsjotradgardscafe.se/

Utsikt från vår balkong

Tyvärr lyckas jag inte längre föra över några kort från min telefon till Tidlösa. Därför saknas alla kort från vårt förra caffébesök. Likaså saknas alla kort från BMs sommarfina trädgård. Nästa utmaning blir att klura ut hur jag gör för koppla ihop telefonen med datorn, som jag har gjort massor med gånger utan problem men som nu verkar helt omöjligt. Något mystiskt har hänt. Alla tips motages tacksamt!!


2 kommentarer: