onsdag 15 juni 2011

Bla, bla , bla.....

När man lever utan klocka, kan man ligga och dra sig på morgonen och lyssna på radio.

I dag sa man i min lilla radio att klockan nio skulle man ha partiledardebatt i riksdagen och direktsända den i TV. "Kul" tänkte jag, idag när det regnar kan jag sätta mig i soffan och lyssna - jag har alltid gillat partiledardebatter.  Men oj, vad de pratar och pratar. Det var intressant och roligt i början men jag tycker de mal på för länge. Nu har jag suttit här i tre timmar. Jag har hunnit äta frukost, dricka kaffe, läsa tidning, svara på mejl och blogga samtidigt som jag har lyssnat på Fredde, Håkan, Lasse, Maudan (det var när hon pratade som jag gav upp) men det blir lite för mycket av det hela. Kan man inte debattera på ett snabbare, kortare och roligare sätt! Nu blir det ett enda långt malande som jag inte tror att många orkar titta på om de inte tvingas till det (journalister och andra politiker). Partiledardebatterna på TV är mycket roligare och rappare. Jag tycker man måste göra om debatteringstekniken i riksdagsdebatter så att den blir roligare utan att den förytligas.  Nej, nu stänger jag av TVn och går ut i försommaren (det har slutat regna) och njuter av att vara ledig.


2 kommentarer: