onsdag 25 februari 2015

Makalöst!

Jag visste, innan jag gav mig ut på den långa tågresan till Narvik, att jag inte skulle kunna sova på tåget. Därför hade jag bokat eget rum på vandrarhemmet Kabelvåg. Alternativet, som inte lockade, var att sova på golvet hos yngsta dottern. Det visade sig att jag fixat perfekt bostad (använder inte gärna det knäppa modeordet boende) precis vid vattnet i Kabelvåg.

Men hade inte yngsta dottern (som befann sig på Lofoten sen ett par dagar) tagit tag i saken och letat rätt på vandrarhemmet och hämtat nycklar hade jag aldrig hittat fram när bussen sent om sider anlände till Kabelvåg. Tur att det finns några som tänker efter före.

Jag sov som en prinsessa på vandrarhemmet och när jag på morgonen öppnade dörren för att ge mig ut i Kabelvåg möttes jag av denna syn.



1 kommentar:

  1. Med risk för att det blir en dubbel kommentar. Sååå....vackert kan det väl inte vara?

    SvaraRadera