torsdag 15 augusti 2019

Hård eller mjuk?

Jag har i alla år tyckt att vi haft för hårda madrasser.

Maken vill ha hård, jag mjuk. Dumt nog lät jag mig övertalas att köpa säng med hård resårbotten när vi för ca 25 år sedan bytte sängar. Detta har grämt mig alla de ca niotusen dagar som gått sen dess - men köpt är köpt.

När vi skaffade sängar till stugan hade jag dock vett att köpa en med hård botten och en med mjuk. Vad jag gillar min mjuka säng! Underbar att ligga i. När vi kommer tillbaka till stan får jag alltid ont i ryggen några dar tills jag vant mig vid att ligga på en "planka" igen.

Men nu är förändringens tid inne!

När vi övernattat i en gäststuga på Kållands halvö berättade maken efterföljande morgonen hur otroligt skönt han hade legat. Det hade varit en av de bästa, mjuka sängar han någonsin sovit i.

Idag var det en mig närstående person som kom hem med två nya, mjuka madrasser av tempurkaraktär!


Man upphör aldrig att förvånas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar