tisdag 13 augusti 2019

Amatör

Om man ska skaffa sig ett andra jobb tror jag tapetserare är ett bra val.

När jag utsliten (vilket jag i själva verket inte alls var) slutade jobba upptäckte jag att även våra möbler var slut - trasiga och bedrövliga. Då gick jag på kurs hos en tapetserare.

Först fick fåtöljerna nytt tyg, sen var det soffans tur. I år har stugans korgstolar fått nya dynor och nu hade turen kommit till stugsoffan.

Den, soffan, har i alla år varit hundens och det har satt sina spår. Så fort han kommit in har han hoppat upp och lagt sig där - tycker väl att det är bekvämt och ger överblick. En gång föreslog jag att vi skulle göra oss av med den eländiga soffan men då protesterade sonen. Det var ju vovvens favoritplats. Nu är läget förändrat. Artros har gjort att ingen längre ligger i soffan.

Fanns därför ingen anledning att inte skrida till verket. Soffan skulle fixas. Funderade på hur vi skulle göra och kom att tänka på hur käckt vi ordnat "nya" markiser. Vi vände helt enkelt på markisväven och lät den smutsiga sida komma längst in på rullen. Varför inte göra samma sak med soffan!

Så i går, när det regnade och blåste, skred vi till verket.

Soffans klamrar

Av med tyget och sen på med det igen men med den rena sidan upp. Efter några timmars tufft jobb var allt klart. Resultatet blev väl si så där men ändå en klar förbättring. En stuga är ju ändå en stuga och ska vara lite si så där - tycker jag.

Smutsig soffa 

Distraktion





Ny soffa - inte fullt så fläckig


1 kommentar:

  1. Så himla smart återanvändning! Vad fint det blev!Kram!

    SvaraRadera