torsdag 8 augusti 2019

Överordnat?

När det är lite småkallt ute, inte ett enda barn i huset (inte ens en hund som vill gå på promenad), maken utflyttad till "garaget" och jag saknar en spännande bok att stoppa näsan i - då är det läge att organisera.

I vårt kök har kryddlådan länge ställt till irritation. Här finns potential till förbättring, tänkte jag och åkte till det stora varuhuset.

Det var verkligen en välbehövlig lådstädning jag fick till. In med den nya kryddförvaringen och alla kryddburkar - naturligtvis sorterade i bokstavsordning. Snyggt som tusan!


Kryddor som ligger i påsar placerades i en särskild plåtlåda, som i sin tur placerades ovanpå kryddburkarna.



Men vad skulle jag göra med resten?


Till slut kom jag på att jag kunde stoppa ned övriga burkar i en gammal fruktkartong. Inte lika snyggt som kryddorna men fullt acceptabelt.


Frågan var bara; Hur skulle alla (och det är många) som lagar mat i detta stugkök hitta honungen, när den inte längre stod där den alltid stått - bland kryddorna? Denna kreativa dag lyckades jag fixa en lösning även på denna svårighet.


Sen återstod bara en sak. En stor vit burk utan etikett och med okänt innehåll.


Kommer förmodligen att få stå framme till klockan elva 2021 då den med gott samvete kan kastas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar