lördag 9 november 2019

Mycket nu

Jag tycker det är roligt att titta på saker, platser, hus, utställningar mm men ibland känns det som jag gör litet onödigt mycket - soffan måste ju också få sin tid.

Den här veckan har jag haft bokcirkel, hämtat en liten kille på dagis, varit hos sjukgymnast, spelat bridge två gånger besökt ett gammalt hus och tittat på en utställning. Inte illa.

Huset jag besökte var Odd Fellows lokal på Norrmalm, vid Kungsträdgården - ett fint gammalt hus och det första stenhus som byggdes i det som förr hette Norra Förstaden. Området kring Kungsträdgården tillhörde, på den tiden, inte Stockholm utan var en egen stad där folk inte ville bo eftersom det låg så långt bort. Innan vi gick runt och tittade i huset och åt Wallenbergare lyssnade vi på ett roligt och intressant föredrag om det gamla Stockholm. Trevligt att nån gång få komma innanför fasaden på ett känt hus.




Utställningen jag tittade på var Liljevalchs omtalade retrospektiva "Faran är över" av Helene Billgren. Det var en trevlig, rolig, naivistisk utställning men inte var det så vackra tavlor precis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar