torsdag 25 juni 2020

Underbart är kort


Efter en massa morgonbestyr, som bl.a. innefattade en motionsrunda på min Coronabike, gick jag ned till bryggan för att ta sommarens första dopp.

Upp ur vattnet kom en alldeles nybadad kvinna som mötte oss med orden "Det är underbart!"

När jag, strax efter, klev ned i det stora blå förstod jag vad Povel Ramel menade med "Underbart är kort!" Det fick bli ett snabbdopp.


Men man vänjer sig fort. Det var verkligen underbart och inte blev det så kort inte.

Sen var det dags för ännu en årspremiär. Utedusch!




Vi har haft många och långa diskussioner om vi skulle göra en utedusch eller nöja oss med den vi har uppe i storstugan. Jag är mycket nöjd med att vi efter flera års manglande kom fram till "rätt" beslut. 

Det är nästan lika underbart att stå ute och duscha som att ta sig ett renande bad i havet och den (duschen) blev verkligen inte kort.




Så, från att nyss ha förstått vad Povel menade med "Underbart är kort" förstod jag en halv timma senare inte ett dugg. Underbart kan ju vara nästan hur långt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar