onsdag 1 juli 2020

Flytten!

Den här Coronan påverkar våra liv på flera plan. Vi som lever i storfamilj några veckor varje sommar måste hitta nya lösningar.


Maken och jag bestämde oss för att lämna det stora huset, där jag har en säng som är skönare än skön, och flytta till lillstugan. En liten fin stuga, byggd för att sova i - inte leva i.


Den övriga familjen får disponera den stora stugan själva, ha gott om plats att röra sig på och vi slipper utsättas för smitta.


Rent teoretiskt låter det bra men kommer vi att kunna hålla oss borta hela dagarna? Blir det en fin sommar kan det nog funka men blir det ihållande regn får vi problem. Vad ska vi då göra på 30 kvadratmeter med pyttelitet kök?

Det är tur att maken just den här sommaren har satsat på obegränsad surf och att jag tagit med mina bridgeböcker, som jag inte tittat i på hela våren. Sen ska sägas att mitt hemmagym verkligen är hemma - behöver bara öppna toadörren så är jag framme. Känner jag, när regnet strilar utanför fönstren, att jag måste röra på mig, finns min cykel bara fem steg bort.

Hemmagymmet - bara fem steg bort 

I natt gjorde vi vårt eldprov - sov vår första natt i lillstugan. Till min egen förvåning sov jag som jag inte sovit på mången god dag.

Här sov jag bättre än bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar