lördag 25 september 2021

Bondens Marknad

När vi flyttade till Stockholm hade jag tänkt cykla till Bondens Marknad på Söder varje lördagsförmiddag och köpa pinfärska grönsaker. Men insåg snabbt att jag inte ville cykla i Stockholmstrafiken. Därför blev det inte heller några besök på Bondens Marknad - inte förrän i lördags nio år senare.


Måste nog säga att jag blev lite besviken på bönderna. Ganska liten marknad och ganska dyrt.


Vi fortsatte i stället att gå Östgötagatan söderut mot Hammarby sjöstad och ta hissen upp till tolfte våningen - till "Sjöstaden skybar" och smaka på deras öl. Jag blev inte besvik på ölen och inte på utsikten heller. Vi satt på deras uteplats och kunde se hela stan.




Sen avslutade vi vår utflykt med att gå på höstmarknad i Gamla Enskede. Där hittade jag samma glas som vi har i stugan och kunde komplettera med två glas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar