måndag 19 september 2011

Vad är det för skillnad på 14 och 4?

Skillnaden på 14 och 4  kan vara att man kommer när en föreställning ska börja eller när den har slutat.

LÅ och jag skulle lyssna när Lasse Berg höll föredrag på Kulturmagasinet. Lasse Berg är journalist, författare och dokumentärfilmare och har bl.a. skrivit boken "Gryning över Kalahari - Hur människan blev människa". Jag hade sett fram emot att lyssna på honom och trodde det skulle bli riktigt intressant - och gå betydligt fortare än att läsa hela boken. Vi trodde vi var ute i god tid men så fort jag gick in genom dörren förstod jag att något var fel. Det var helt tomt i lokalen - inte en människa. Förklaringen var att föredraget hade börjat klockan 14 inte klockan 4 (som jag hade trott) och slutade strax efter det att vi kommit.

Det är inte första gången jag gör en sådan här miss. Synd! Alla som var där tyckte att det hade varit väldigt intressant. Även i ett liv utan klocka måste man notera att det är viss skillnad om klocka är 14 eller om den är 4!

Jag fick nöja mig med det långa reportage om Lasse Berg, som fanns i Sundsvalls tidning nästa dag.

1 kommentar:

  1. Å nej vilken otur! Det kommer förhoppningsvis någon annan intressant föredragshållare snart igen. /Malin

    SvaraRadera