onsdag 7 september 2011

Snabbare än tåget

När jag valde den allra billigaste resan mellan Sundsvall och Stockholm skulle jag vara tvungen att göra två byten. Jag skulle få åka tåg mellan Sundsvall - Söderhamn, buss mellan Söderhamn - Gävle och så tåg sista biten mellan Gävle och Stockholm. Resan skulle bli lite jobbigare än en vanlig X2000-resa men bra mycket billigare. Men resan blev inte bara billig - den blev också historiskt snabb! Första gången jag kommit fram "för tidigt". Hur var det möjligt? Jo, bussen från Söderhamn körde så fort att jag kom till Gävle i så god tid att jag hann med ett tidigare tåg. Tänk att komma fram tre kvart före tidtabell i stället för en timma efter. Detta måste väl vara något alldeles unikt för SJ!

Det är alltid roligt att komma till Stockholm - många att träffa och mycket att titta på. I dag promenerade dottern och jag från södra Söder till centralstationen. Vi hade tid att prata, titta i affärer och  i gallerier. Vi hann också titta på stan och ta en massa bilder.








1 kommentar:

  1. Fina bilder, efter fotokursen är du ett proffs! Vi ses på söndag.
    /M

    SvaraRadera