tisdag 27 september 2011

Bokmässa

I år har jag besökt bokmässan för första gången. Stugan skulle stängas för vintern och då passade vi på att göra det samma helg som bokmässan slog upp sina dörrar för allmänheten.

Vi körde de 72 milen från hemmet till stugan  i ett svep - med undantag för en härlig Mac Feastpaus - men så hade vi också följe med Håkan Nesser och hans nya ljudbok "Himmel över London" (**).

Hela fredagen ägnade vi åt att klippa gräsmattor, sätta lökar, rensa stuprännor mm mm och så skrev jag ut  mina manus.


Sen var det då dags att ge sig iväg till Göteborg och den stora mässan - för stor var den. Massor med folk, massor med böcker - ja, massor med allting.



Vi var där ganska tidigt och redan då var det mycket folk och sen blev det bara mer. I början tyckte jag att det var jobbigt med denna trängsel men så vande jag mig och tyckte det blev trevligare och trevligare. Vi stannade kvar i fyra timmar.

Jag tror att varenda förlag hade en egen monter men även många organisationer, skolor och sällskap var där och slog ett slag för sina verksamheter. Många författare berättade om sina böcker - en av de populäraste (vad jag kunde se) var:

Till och med sällskapet för pilgrimsvandrare hade en egen monter - intressant. 

Hur gick det då med mina manus? Nja, jag fick väl vissa tips och vissa idéer men i övrigt var det ingen framgång alls.

2 kommentarer:

  1. Nästa mässa kan du sälja din bok om din pilgrimsvandring på mässan :)

    SvaraRadera
  2. Ja första gången är det nog bra att känna in stämningen och kolla läget, nästa gång då ska du skriva autografer till alla som står i kö och vill köpa din bok!

    SvaraRadera