tisdag 30 augusti 2011

Nu är det dags!

När sommaren går mot sitt slut och hösten börjar anas är det dags att ta tag i det som är så tungt, ansträngande och näst intill motbjudande men som man alltid måste ha tid till - GYMPA.

När jag var anställd, hade jag fritt gympakort -debiterades friskvårdskontot. Då var jag ganska duktig och gick på två pass i veckan tack vare min arbetskamrat Britt-Mari, som höll ordning på mig och puffade och puffade. När jag slutade jobba blev det plötsligt oöverkomligt svårt att ge sig iväg ut. Det var ju så skönt att sitta hemma i soffan. Då hjälpte det inte längre att BM skickade mejl och sms för att få fart på mig. Det fanns alltid något att skylla på.

Men nu ska det bli andra bullar!

Nu ska jag köpa ett dyrt gympakort. Sen måste jag ge mig i väg till Friskis & Svettis två kvällar i veckan annars är pengarna bortkastade och så kan man inte bete sig när man är arbetslös. Frågan är om jag bara ska gå på gympa eller om jag även ska på börja med styrketräning. Neeej, nu blev jag väl ändå lite övermodig!

Fröken instruerar

Det finns allt en och annan herre som också vill hålla sin kropp i trim
Den här veckan har det varit "Prova på" på F&S och då har jag bl.a. testat Core - alldeles för jobbigt tyckte jag - bra tyckte BM. När jag kom hem efter övningspasset hade händige herrn varit i farten och lagat middag - det uppskattades. Det blev belöning för min ansträngning.


7 kommentarer:

  1. Å vad du är duktig!! Bra jobbat. Med ett friskis och svettis kort kan du väl gå på friskis och svettis i Stockholm gratis också va?

    SvaraRadera
  2. Är du och tränar eller varför skriver du inte något nytt på tidlösabloggen`?

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Varför kan man inte titta på Pilgrimsvandringen längre? Den är borta?

    SvaraRadera
  4. Jag ska också börja träna snart

    SvaraRadera
  5. men jag har inte fått nåt kort ännu...

    SvaraRadera