fredag 5 augusti 2011

Invasion

Plötsligt en dag var trappan ned till trädgården full med stora, förskräckliga myror - sådana som äter hus!

Oj, oj, oj - detta var inte kul. Jag kastade mig på telefonen och ringde Anticimex, som lovade komma och titta på eländet. Mannen, som kom, såg genast att vi hade fått invasion av hästmyror och gick snabbt och resolut till motatack.



Han hittade boet i vår mur (syllar) och sprutade in en massa gift varvid myrorna gav sig i väg och dog på löpande band.

En fallen drottningmyra
Sen tog vi oss en kopp kaffe och jag kunde fråga om råd. Jag fick några burkar gift som jag skulle använda om de kom tillbaka igen och så blev vi rekommenderade att ta bort alla gamla syllar så fort som möjligt - nästa sommar är räddad!






3 kommentarer:

  1. Hej! Vad otrevlig med myrorna men vad trevligt att du fick sällskap till kaffet :)
    Hoppas att alla myror försvinner nu och inte äter upp sommarstugan. Bra jobbat mamma!-------------------------------------------------------Själv har jag skottat äpplen och klippt hela gräsmattan. 2 timmars arbete. Snart kommer regnet. Kram och hälsa AAA

    SvaraRadera
  2. Hello from Phil Kiki and LA in Roswell

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett en enda myran sedan myrmannen var här.

    SvaraRadera